LAPORAN PELAKSANAAN PLCPEDAGOGI TERBEZA 2022
Nama Panitia : | PANITIA SAINS | ||
Tarikh Program : | 27 APRIL 2022 | Hari : | RABU |
Masa : | 9.30 – 11.00 | ||
Tempat Program : | BILIK KURIKULUM | ||
Kumpulan Sasaran : | GURU SAINS | ||
Nama Penceramah : | IRWAN BIN MAHMUD | ||
Nama SLT: | ZALEHASEMAH BINTI AHMAD | ||
Objektif Program: | Memastikan guru mendapat input tentang pengajaran topik sosiosaintifik dalam sektor tenaga menggunakan kaedah inkuiri penemuan dalam kalangan murid | ||
KPI (indikator output& outcome) | Muird dapat menyatakan faktor penyumbang dan aplikasi Teknologi Hijau bagi menyelesaikan isu sosiosaintifik dalam sektor tenagamengikut tahap pencapaian | ||
Tentatif Program: | SILA LAMPIRKAN JADUAL PLC PEDAGOGI TERBEZAPANITIA
SLOT 1: 8 Mei 2022 - Perancangan dan penerangan tentang kaedah inkuiri penemuan kepada guru guru
SLOT 2: 9 Mei 2022 - Kaedah inkuiri penemuan digunakan semasa PdPc
SLOT 3: 9 Jun 2022 - Post mortem keberkesanan kaedah inkuiri penemuan yang digunakan | ||
Rumusan Program : (nyatakan secara ringkas) | |||
Perkongsian bahan oleh Panitia Sains hasil perbincangan dengan beberapa ahli panitia tentang kaedah inkuiri penemuan dengan penyampaian yang berbeza. Melalui perkongsian ini, guru boleh memilih teknik yang terbaik mengikut tahap penguasaan murid masing-masing sewaktu proses PdPc. |
KEMENTERIANPNDIDIKAN MALAYSIA
Pejabat PendidikanDaerah Kota Bharu Jalan Telipot, 15150 Kota Bharu Kelantan DarulNaim
Gambar-Gambar Semasa Program :
|
|
Penilaian Program:
Sila masukkan skala di ruangan yang sesuai
1 | Tidak Berjaya |
2 | Kurang Berjaya |
3 | Berjaya |
4 | Amat Berjaya |
Skala:
Bil | Aktiviti | Penilaian Kendiri | Penilaian PGB |
1 | Perkongsian Ilmu yang diperolehi | 3 |
|
2 | Perkongsian kemahiran yang dikuasai | 3 |
|
3 | Pemupukan sikap releven dengankursus yang diikuti | 4 |
|
*Penilaian kendiri perlu dilakukan oleh peserta yangmenghadiri kursus/latihan.
Rumusan / Ulasan Ketua Jabatan
_
___
_ Disediakan Oleh,
Nama: IRWAN BIN MAHMUD
Jawatan: KETUA PANITIA
No comments:
Post a Comment