Wednesday, August 14, 2024

PILL PERANCANGAN TAHUNAN RBT

SMK PENGKALAN CHEPA

16100 KOTA BHARU, KELANTAN

 

PASCA NILAI KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PENGGAL 1 2022

NAMA GURU : NIK FARIDA /RAHAYU MURZETI

MATA PELAJARAN : REKABENTUK & TEKNOLOGI     KELAS DIAJAR : 3A1

1

MENGENALPASTI KELAS / MURID SASARAN

2MEMAHAMI PUNCA MASALAH

MENYENARAIKAN CADANGAN INTERVENSI

4

MEMBUAT PRIORITI INTERVENSI

MENYEDIAKAN PELAN TINDAKAN

1. Gred/Bil

A : 7

B : 14

C : 6

D : 1

E : 0

F : 0

TH : 0

 

Jumlah murid 28

 

2. Lampiran senarai nama dan markah murid

 

 

 

 

1. Bahagian B (SOALAN PILIHAN JAWAPAN DAN SOALAN TERBUKA)
1. Fokus memahami kehendak soalan terbuka
2. Latihan berfokus – TOPIKAL
3. Soalan Bergambar
1. Minggu 1- Membuat Latihan Berfokus  
2. Minggu 2 Menjawab soalan berulang
3. Minggu 3 -Latihan soalan bergambar
4. Minggu 4 

fokus soalan kbat

 

1. Kerja kursus : setiap minggu
2. Modul ulang-ulang 
3. Modul pengayaan, pengukuhan dan pemulihan 

KAEDAH PDCA (PLAN,DO,CHECK,ACTION)

PLAN : PLAN

1. MENGIKUT  DSKP RBT TINGKATAN 3

2. DITULIS DALAM RPH
3. MENGGUNAKAN BUKU TEKS
4. PETA iTHINK & PETA MINDA

 

DO : PERFORM

1. KEMAHIRAN MENGANALISIS,MENGENALPASTI DAN MENGAPLIKASI KERJA AMALI YANG DIAJAR DIAJAR DALAM MASA SEMINGGU KEPADA MURID-MURID BERDASARKAN BUKU TEKS
2. PENGAJARAN DALAM BILIK DARJAH 
3. KERJA KURSUS DAN PEMBINAAN PROJEK

 

CHECK : MONITOR

1. SEMAKAN KERJA RUMAH 
2. SOALAN-SOALAN KUIZ
3. PBD

ACTION : IMPROVE

1. LATIH TUBI MENGGUNAKAN BUKU KERJA DAN BAHAN EDARAN 
2. PERBINCANGAN SESAMA MURID BERDASARKAN AKTIVITI PAK21

 

     SMK PENGKALAN CHEPA

16100 KOTA BHARU, KELANTAN

 

PASCA NILAI KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PENGGAL 1 2022

NAMA GURU : NIK FARIDA /TUAN AHMAD SUKRI

MATA PELAJARAN : REKABENTUK & TEKNOLOGI     KELAS DIAJAR : 3A3

1

MENGENAL PASTI KELAS / MURID SASARAN

2MEMAHAMI PUNCA MASALAH

MENYENARAIKAN CADANGAN INTERVENSI

4

MEMBUAT PRIORITI INTERVENSI

MENYEDIAKAN PELAN TINDAKAN

1.Gred/Bil

A : 4

B : 20

C : 7

D : 1

E : 1

F : 1

TH : 0

 

Jumlah murid 34 

 

2.Lampiran senarai nama dan markah murid

 

 

 

 

3.Bahagian B (Soalan Pilihan Jawapan Dan Soalan Terbuka) 

1.Fokus memahami kehendak soalan terbuka

 

2.Latihan berfokus –latihan topikal

 

3.Soalan Bergambar

1.Minggu 1- Membuat Latihan Berfokus  

 

2.Minggu 2 – Menjawab soalan berulang

 

3.Minggu 3 -Latihan soalan bergambar

 

4.Minggu 4 –

fokus soalan kbat

 

1. Kerja kursus : setiap minggu

 

2. Modul ulang-ulang 

 

3. Modul pengayaan, pengukuhan dan pemulihan

KAEDAH PDCA (PLAN,DO,CHECK,ACTION)

PLAN : PLAN

1. MENGIKUT  DSKP RBT TINGKATAN 3

2.DITULIS DALAM RPH

3.MENGGUNAKAN BUKU TEKS

4.PETA iTHINK & PETA MINDA

 

DO : PERFORM

1.KEMAHIRAN MENGANALISIS,MENGENALPASTI DAN MENGAPLIKASI KERJA AMALI YANG DIAJAR DIAJAR DALAM MASA SEMINGGU KEPADA MURID-MURID BERDASARKAN BUKU TEKS

2. PENGAJARAN DALAM BILIK DARJAH

3.KERJA KURSUS DAN PEMBINAAN PROJEK

 

CHECK : MONITOR

1.SEMAKAN KERJA RUMAH 

2.SOALAN-SOALAN KUIZ

3.PBD

 

ACTION : IMPROVE

1.LATIH TUBI MENGGUNAKAN BUKU KERJA DAN BAHAN EDARAN 

2.PERBINCANGAN SESAMA MURID BERDASARKAN AKTIVITI PAK21

3.PEMBENTANGAN PEMBINAAN PROJEK

 

 

 

     SMK PENGKALAN CHEPA

16100 KOTA BHARU, KELANTAN

 

PASCA NILAI KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PENGGAL 1 2022

NAMA GURU : NIK FARIDA /SITI HASLIDA

MATA PELAJARAN : REKABENTUK & TEKNOLOGI     KELAS DIAJAR : 3A7

1

MENGENAL PASTI KELAS / MURID SASARAN

2MEMAHAMI PUNCA MASALAH

MENYENARAIKAN CADANGAN INTERVENSI

4

MEMBUAT PRIORITI INTERVENSI

MENYEDIAKAN PELAN TINDAKAN

1.Gred/Bil

A : 0

B : 0

C :0

D : 0

E : 5

F : 13

TH : 0

 

Jumlah murid 18

 

2.Lampiran senarai nama dan markah murid

 

 

 

 

1.Bahagian B (Soalan Pilihan Jawapan Dan Soalan Terbuka) 

1.Fokus memahami kehendak soalan terbuka

 

2.Latihan berfokus -latihan ulang-ulang secara topikal

 

3.Soalan Bergambar

1.Minggu 1- Membuat Latihan Berfokus  secara topikal

 

2.Minggu 2 – Menjawab soalan secara berulang

 

3.Minggu 3 -Latihan soalan bergambar

 

4.Minggu 4 –

fokus soalan kbat

 

1. Kerja kursus : setiap minggu

 

2. Modul ulang-ulang 

 

3. Modul pemulihan

KAEDAH PDCA (PLAN,DO,CHECK,ACTION)

PLAN : PLAN

1. MENGIKUT  DSKP RBT TINGKATAN 3

2.DITULIS DALAM RPH

3.MENGGUNAKAN BUKU TEKS

4.PETA iTHINK & PETA MINDA

 

DO : PERFORM

1.KEMAHIRAN MENGANALISIS,MENGENALPASTI DAN MENGAPLIKASI KERJA AMALI YANG DIAJAR DIAJAR DALAM MASA SEMINGGU KEPADA MURID-MURID BERDASARKAN BUKU TEKS

2. PENGAJARAN DALAM BILIK DARJAH

3.KERJA KURSUS DAN PEMBINAAN PROJEK

 

CHECK : MONITOR

1.SEMAKAN KERJA RUMAH 

2.SOALAN-SOALAN KUIZ

3.PBD

 

ACTION : IMPROVE

1.LATIH TUBI MENGGUNAKAN BUKU KERJA DAN BAHAN EDARAN 

2.PERBINCANGAN SESAMA MURID BERDASARKAN AKTIVITI PAK21

3.PEMBENTANGAN PEMBINAAN PROJEK

 

No comments:

Post a Comment